2010. május 15., szombat

ADATMENTÉS - a tavalyi nyár

A tavalyi nyár elég töményre sikerült: végigkocsikáztunk Európán, elnéztünk Nápolyba, voltunk egy pár lagziba. Alább olvashatjátok a kivonatot.



NAGY UTAZÁS...


http://picasaweb.google.com/harsanyig/Hazautazas?feat=directlink/

Kb. 2600 km volt a táv, ebből kb. 200 km volt nem  autópálya (a Kecskemét - Békéscsaba szakasz még mindig király! (: ). Lehetett variálni az utat abból a szempontból, hogy vagy Dánián végig vezetsz (két nagyobb híd használatával), és akkor nagyobbat kerülsz. Vagy pedig kompot veszel igénybe Dánia és Németország között, amiböl szintén több lehetőség volt, attól függgően, hogy mennyit akartál rövidíteni(illetve, mennyit fizetni, mert a komp nagyon drága).
Mi végülis a kompos megoldást választottuk, és abból is a legrövidebb komputat. Ez Rodbyhavn és Puttgarden között jár félóránként. 64 euróba kerül a jegy, és 45 perces az út.
Na de ne haladjunk ennyire előre. Csütörtökön reggel indultunk úgy, hogy előtte nap ügyeltem(átlagos volt, tudtam egy kicsit aludni is). A cél az volt, hogy péntek éjszaka érkezzünk meg, mert szombaton hivatalosak voltunk egy kedves jóbarátunk lagzijára! És azt nagyon nem akartuk kihagyni!
Csütörtök reggel 7-ra már itthon voltam, de persze 9 után indultunk csak el. Fel voltunk szerelkezve mindennel: laptop, a szivargyújtós laptop töltő, illetve a meseDVD gyűjtemény. Persze a DVD nézésből nem lett semmi, valami kodekhiba miatt nem tudtuk nézni azokat. A laptopon lévő avis mesék viszont mentek, három ilyen mese volt, abból egy nem tetszett, maradt kettő. Hát sejthetitek, mennyire fújom azokat már kivülről.
Szépen haladtunk, 900 km. után még mindig Svédországban voltunk. :) Sajnos a svéd-dán határhoz kicsivel több, mint 900 km-re lakunk. Azon gondolkodtam, ha a határ mellett laknánk, illetve Magyarorsz-on Győr mellett, akkor mindjárt csak feleannyi lenne a távolság! De ez csak elmélet!
Szóval Malmőnél átmentünk az Öresund hídon, átzúgattunk Dánián, majd komppal behajóztunk németbe. Ez valamikor este 8 körül lehetett. A cél az volt, hogy az első nap végére németben legyünk, ez sikerült is! De még nem voltam vészesen fáradt, úgyhogy elvezettem Berlinig(1400km). A német pályán nagyon jól tudtunk haladni, ugyebár sok helyen nincs is sebességkorlátozás.
Másnap Berlintől még néhány óra, majd átértünk Csehországba, ahol azonnal pengetni kellett a pályadíjat. Csak Cseho, Szlovákia és Magyarországon kellett fizetni, érdekes.
Ott is szépen haladtunk. Prágáig! Prágából kifelé belekerültünk egy hatalmas dugóba, sokat vesztegeltünk, miközben tombolt a kánikula,meg lehetett fulladni a kocsiban. Majd Prága után jött egy nagyon "kaki" pályaszakasz. Aki próbálta, az tudja miről van szó. Lapokból van kirakva az út, és döcög a kocsi, mint az istennyila - mintha kidurrant volna a kerék, vagy legalábbis valami nem stimmel az auótóval! Szörnyű.
Szlovákia rövid volt (de egy hetes matricát vennünk kellett), majd este 7 körül átléptük a határt! VÉGRE MAGYARORSZÁG!
És még vezettem 400 km-t hazáig! Szerencsére eseménymentesen, még az M0-ás s OK-s volt.

Folyt. Köv.


Lagzi hegyek!


http://picasaweb.google.com/harsanyig/Lagzik?feat=directlink/

Szóval ott tartottam, hogy szerencsésen hazaérkeztünk péntek estére Magyarországra. Szombaton meg indultunk is Szolnokra, Norbi esküvőjére. Útban Szolnok felé hívott minket egy barátunk (szintén meghívott), hogy siessünk, mert Kincsőnek feladata lesz az esküvőn! Ő fogja vinni a gyűrűket a ceremónián!
Ajaj! Hiszen nem is készültünk erre! Az nem úgy megy, hogy beesünk, és Kincső azonnal, flottul végzi a dolgát! Ráadásul útlezárás akadályozta az utunkat, a kerülő meg egy vasúti vágányon haladt át, ahol persze piroslámpát kaptunk, és egy örökkévalóság után lett zöld!
Kincsi közben elaludt, nyomtam a gázt, meg is érkeztünk éppen időben. Kincső már a polgármesteri hivatal előtt ébredt fel, első szavai: Anya, én már látom a palotát! :)
Végülis a templomban kellett szerepelnie. Kincső vitte be a gyűrűket mindenki előtt, odaadta a papnak, majd puszit adott neki! Később kiderült, a pap a nevét akarta megkérdezni, mikor felé hajolt, de ő egy puszival válaszolt! Biztos izgult. :)
Nagyon szép volt a pár, és szuper volt a lagzi. Néhány képet feltettem a netre, a főszereplők utólagos engedélyével.
Aztán voltunk egy másik lagziban is, ahol duplán is érdekeltek voltunk. A menyasszony barát volt, a vőlegény rokon és barát. Itt is fontos szereplő volt Kincső, ő volt az egyik koszorúslány! Kölcsönöztünk egy szupi ruhát, a délelőtt fotozkodással telt el, Kincső nagyon élvezte, nagyon tetszik neki ez a menyasszonyos, lagzis móka. Erről is vannak képek a fenti linkre kattintva.
A buli szintén nagyon jó volt, cigányzene, eszem-iszom, jó hangulat, stb.

És a legfontosabb: Kincső is elkelt! Mármint játékból! Barátjával: Mártonnal lett összeesketve! Hihetetetlen, milyen átéléssel ülte végig a "ceremóniát". Mindenkinek ajánlom ezt a kis szösszenetet! FIGYELEM: nagyon mulatságos!
http://videa.hu/videok/vicces/kincso-hazasodik-humor-Pa5wRdggmUrDtCHN



Ciao Italiano!


Szoval azert nem csak lagzikba jartunk a szabadsag alatt.
Eldontottuk, hogy teszunk egy rovid nyaralast csak kettesben, es Kincsot a nagyszulokre bizzuk. Ez volt az elso alkalom, hogy Kincso hosszabb ideig (4 napig ) nem latja a szuleit. Nagyon izgultunk, ami persze ertheto. De alaptalan volt a felelmunk, Kincsi nagyon is jol erezte magat nelkulunk. Csak az elso nap kerdezte meg a mamatol, hogy hol vagyunk. Mama meg elmagyarazta, hogy elmentunk pihenni, mert sokat dolgoztunk, de nemsokara jovunk haza, es akkor hozunk ajandekot is. Na, ettol teljesen megnyugodott, es nem is erdeklodott tobbet.
Az utazassal kapcsolatban; teljesen magunk szerveztunk mindent, olcso, Wizz-air-es jegyet vettunk (most kezdtek el repulni Napolyba, es akcios jegyeket arultak kezdetben), illetve a booking.com-on foglaltunk szallast, amit nagyon ajanlok mindenkinek, nagyon korrekt, profi oldal.
Szoval vasarnap reggeltol szerda delutanig el voltunk engedve. Szombat este meg legeny- ill. leanybucsuba voltunk, ram harult az a hosies szerep, hogy nem iszok, es vezetek majd a repterre. El tudjatok kepzelni, milyen egy legenybucsu ivas nelkul? Na, en most mar igen! :)
De jo buli volt azert, es hajnal 2-kor elindultunk a repterre. A repulo időben indult, es 9 utan nem sokkal mar Napolyban voltunk. Egy helyi busszal mentunk be a belvarosba, huu, az nagyon kalandos volt. Egy szuk, kanyargos utcan ment a busz, nehol annyira szuk volt, hogy ket kocsi nem is fert el egymas mellett. De a soförünk ugy ment, mintha a mogyorodi palyan vezetett volna - komolyan mondom, siman felert egy hullamvasutas mokaval. Aztan kesobb rajottem, nem kell ezen csodalkoznom.
Mert amit Napolyban kozlekedesi moral alatt lattam, az hihetetlen. Hiaba vannak savok felfestve az utra, azokat senki nem tartja be, mindenki ott es ugy megy, ahol tud. A rengeteg motoros (sok sisak nelkul), ugy elozgeti az autosokat, mintha versenyrol lenne szo. Nemritkan egy robogon harman is ulnek: a ket szulo koze van preselve egy gyerek. :). A lampajelzesek is csak tajekoztato jelleguek: a piros jelzes kezdetenel azert meg egy paran atmennek. Zebran atmenni - egy katasztrofa!! Itt a svedek biztos szivrohamot kapnanak azonnal. Ugyebar Svedben ha mar kozeledsz a zebrahoz - fuggetlenul attol, hogy egyaltalan at akarsz-e menni, a kocsik megallnak. Itt meg kesz tulelotura atmenni a zebran. Hiaba allsz a zebranal, a kocsik nem allnak meg, hatarozottan le kell lepned, akkor megallnak, de ugy, hogy kozben az infarktus kerulget, mert nem szepen lassitanak, hanem nagy fekezessel megallnak elotted fel meterrel.
Es kozben kiabalnak, dudalnak, veszekednek! Na, szoval olaszok.
A hotel nem volt nagy szam, igaz, direkt olcsot kerestunk. 49 E volt egy ejszaka, szerintem teljesen olcso. Raadasul a belvarosban volt, a Garibaldi teren. Itt volt a vasutallomas, illetve innen indult egy csomo busz. Volt reggeli is az arban, mondjuk nem volt terulj-terulj asztalkam: vaj, lekvar es masnapra mar szaraz kifliszeruseg (mert ugyanazt raktak vissza) volt a valasztek. Utolag olvastam aztan, hogy az olaszoknal errol szol a bufereggeli, tehat ez nem a hotelunk sajatossaga volt. A kave viszont nagyon finom volt, az feledtette velem a hianyossagokat. Volt klima is a szobaban, tiszta volt, tobb meg nem is kellett, hiszen csak alvasra hasznaltuk a szobat.

folyt. köv.

 
 
 
2009. 07. 12. Nápoly 3 napban


http://picasaweb.google.com/harsanyig/Napoly?feat=directlink
Szoval vasarnap delelott elfoglaltuk a szallast, majd azonnal rohantunk a buszhoz, ami a kikotobe vitt minket. Ott szerencsenkre pont elkaptunk egy hajot indulas elott, ugyhogy nem kellett varnunk semmit, es mar mehettunk is Capri szigetere. Egyebkent is - ha jól emlekszem - 45 percenkent mentek a hajok, szoval nem mondhatni, hogy ritkan.
Capri szigete: biztos vagyok benne, hogy mar mindenki hallott mar errol a csodalatos helyrol. En is igy voltam vele, de bevallom, meg a nyar elott el sem tudtam volna helyezni a terkepen. De most mar ki vagyok "gyurva" Caprirol, es utolag mar ertem miert szeret ott udulni/elni annyi hiresseg.
Nehany erdekesseg a teljesseg igenye nelkul: Capri szigete a Napolyi-öböl deli reszen talalhato, 9km2 a terulete, es ket telepules talalhato rajta: Capri es Anacapri. Kellemes eghajlatanak koszonhetoen mar a romai idoben is kedvelt udulohelynek szamitott.
Amit mindenkeppen latni kell az odalatogatoknak:

- Faraglioni-sziklák : a tengerparti földcsuszamlások és a tengervíz erróziójának túlélői. Tulajdonkeppen három sziklarol van szo, amely a tengerben maganyosan allnak. Lenyugozo!

- Grotta Azurra (Kék Barlang) : egy 60 m hosszú és 25 m széles barlang, nevét arról kapta, hogy a napfény kékre festi a barlang vizét és belsejét. Egy kis csónakkal lehet behajózni a barlang egy méter magas bejáratán keresztül. Már a római korban ismerték, Tiberius császár itt rendezte be saját nymphaeumját. Sajnos nem tudtunk bemenni, mert eppen dagaly volt, es az egyébként egy meter magas bejarat nem volt most meg fel meteres sem.

Szamos erdekesseg van meg: a kikoto, a kabelvasut , a bizanci eroditmeny, romai kori romok (Augustus csaszar kertje, Villa Jovis), Capri varosa. De sajnos ezeket mar nem nagyon tudtuk besuriteni a programba, hiszen csak egy napunk volt arra, hogy ezen a csodalatos szigeten korulnezzunk.
Ahogy megerkeztunk Caprira, befizettunk egyből egy sziget koruli hajoturara. Az elso dolog, ami szembetuno volt, az a jachtok tomkelege. Latszik mennyire nepszeru a sztarok/gazdag emberek szamara a sziget: rengeteg kisebb/nagyobb/orias jachtot lattunk a sziget partjainal lehorgonyozva. Leesett allal es irigykedve bamultuk a hajokat, a fedelzeten altalaban bikinis csajokat lattunk napozni, vagy pincereket/alkalmazottakat. Nem semmi.
A hajotura gyonyoru volt. Maga a hajo kis lelekvesztonek tunt a sok jacht kozott, de nagyon ugyesen navigalt es kommentalt a kormanyos. Atmentunk a Faraglioni sziklak kozott/alatt, feledhetetlen elmeny. A kek barlang sajnos nem volt aktualis a fenn emlitett ok miatt. Es persze csodaltuk a parton fekvo "rozoga" villakat.
A ketoras tura utan egy kicsit megmartoztunk a kikoto melletti strandon. A part apro kavicsos, mezitlab halalos, de a latvany!
Majd delutan felsetaltunk Capri varoska szivebe. Egy meredek kaptato utan elenk tarul az egesz kikoto illetve tenger latvanya! Hat mit nem mondjak, nem csodalkozom, hogy mar az okorban nepszeru volt a hely.
Egy kicsit setaltunk a szuk utcakon, hires markak boltjai, vendeglatohelyek sorakoztak egymas mellett. Mindenhol hatalmas((gyermekfejnyi) citromok, es Limoncello uvegek sorakoztak. Ez a helyiek altal gyartott, egyebkent nagyon kedvelt es finom likör. Citrombol (persze) keszul, es jobbara Capri szigeten illetve a kornyeken gyartjak. Nagyon szep citromsarga szine van, mi is vettunk belole. Nekem izlett.
Estefele vissza Napolyba. A kikotoben vartunk majdnem ket orat, mig jott egy nyavajas busz, arra meg annyian razsufolodtunk, hogy szinte levegot nem tudtam venni, mert nem tudott a mellkasom megemelkedni a legveteltol. De mar semmivel nem torodtunk, csak arra vartunk, hogy haza erjunk, es vegre ledoljunk, hiszen elozo este legeny/leanybucsu volt.


2. nap: Pompeii.

Igazabol erre a pillanatra vartam a legjobban, nagyon erdekel a romai kultura, es ugyebar ez a legnagyobb egybefuggo,ép emlek az okori Romabol, ami megmaradt.
A nagyon izletes reggeli utan, ujult erovel nekivagtunk a napnak. A vasutallomas a szomszedban volt, kb 45 percet kellett vonatozni. Baloldalrol a Vesuv, jobboldalrol a tengerpart hatarolta az utunkat.
Megerkezes utan vettunk egy utikonyvet/terkepet Pompeiirol, majd rovid seta utan beleptunk a romvarosba.
Nehany erdekesseget szeretnek leirni a varossal kapcsolatban. Ugyebar azt tudjuk, hogy 79-ben tort ki a Vezuv. Az viszont nem igaz, hogy varatlanul erte a lakossagot, hiszen mar kisebb-nagyobb foldrengesek jeleztek elore a kitores kozeledtek. Ezert is talaltak viszonylag keves aldozatot a regeszek. Pompeiit 7-8 m. vastag hamureteg fedte be, es mogyoronyi nagysagu kovek temettek el.
Sokaig rejtve maradt a nyilvanossag elott, csak 1748-ban kezdtek meg hivatalosan az asatasokat. Napoleon megszallasa alatt 1806 es 1815 kozott felgyorsult az asatas, amely a csaszar a romai bir. iranti rajongasanak koszonheto. 1863-ban Fiorelli iranyitotta az asatast. O volt az, aki gipszet fecskendezett be az elolenyek korvonalait megorzo uregekbe, majd miutan az megkotott, lebontotta roluk a megkemenyedett hamureteget.
Mostanra mar a varos kozel ketharmadat kiastak. Most mar a regeszek inkabb a rekonstrualassal illetve dokumentalassal foglakoznak.
Nehez lenne leirni, mit is lattunk itt - inkabb latni kellene. Tulajdonkeppen az egesz varos fennmaradt az osszes utcaval, epuletek (maradvanyaival), a szinhazzal, furdovel, amphiteatrummal, sirokkal, stb. Persze a legtobb epulet nagyobb reszben rom, de rengeteg epen vagy majdnem epen megmaradt emlek lathato.
Kiemelnem peldaul a furdoket. Harom volt Pompeiiben, es a vizet egy "modern' vizvezetek segitsegevel nyertek. Az egyik furdo szinte teljesen epen maradt, megmaradt az oltozo, a helyek, ahova a ruhakat tettek, a kad, a medence, a mennyezet a festmenyekkel - lenyugozo. Rengeteg kozkut is megmaradt, es mukodnek is! Persze mar mai csap van rajta, de a kut 2000 eves, eleg sokszor hasznaltuk oket mi is, mert nagyon meleg volt.
Rengeteg villa jo allapotban megmaradt, konnyen lehet azonositani a helysegeket, rengeteg, falfestmeny maradt meg.
Viszonylag epen megmaradt az egyik bordelyhaz is, mert ebbol is tobb volt. Tobb, apro helysegbol allt, felettuk erotikus falfestmenyek. A falakon meg okori falfirkak lathatok, a szolgaltatokat minositve. :)
Az utcakat nagy kolapokkal burkoltak le, a jarokelok szamara jarda volt kialakitva a foutcak ket oldalan. Az utca egyik felerol a masikra valo atkeles konnyitese erdekeben nagy kodarabokat fektettek le keresztben az uttesten.
Szoval lenyugozo a varos, de ugyanakkor faraszto is. A legrovidebb ajanlott utvonal 2 oras, de ha mindent latni akarsz, akkor az kb 8 orat vesz igenybe. Mi elmondhatjuk, hogy majdnem mindent vegigneztunk, amit az utikonyv ajanlott, igaz, sokminden be is volt zarva rekonstrucio miatt.
Este visszamentunk Napolyba, kicsit setaltunk a belvarosban, ettunk igazi olasz pizzat (nagyon finom). Mindig elfelejtem, hogy az arban nincs benne a service dij, nem lehet igazabol kiszamolni elore, mennyit is hagyunk a vendegloben.
Elalvas elott megint nem volt szukseg esti mesere. :)


3. nap. Sorrento es a Vezuv.

Az ujabb fantasztikus reggeli utan ugyanarra a vonatra kellett felszallnunk, es tulajdonkeppen a vegalommas volt Sorrento. Ez a varos illetve az obol nagyon nepszeru a turistak koreben egyenletes eghajlata illetve gyonyoru fekvese miatt.
Nem sok idot toltottunk itt, mert meg meg akartuk maszni a Vesuvot is, ugyhogy csobbantunk egy kicsit a tengerben, majd vasaroltunk egy-ket szuvenirt. 15 ora utan indultunk vissza Napoly fele. 16 korul ertunk Hercaleumba, abba a varosba, ahonnan indultak a kisbuszok a Vesuvhoz. A jegyirodaban mondtak, hogy meg varni kell harom-negy emberre, csak akkor inditanak buszt, de meg csak mi vagyunk, ez az igazsag. Megkerdeztuk, mennyi az eselye annak, hogy meg jonnek ilyenkor, de nem adtak egyertelmu valaszt. Hat vartunk egy kicsit, de csak nem akart senki sem jonni. Kezdtuk feladni, hogy nem lesz vulkan maszas, de akkor kitalaltuk, hogy stoppoljunk. Azt sem tudtuk, melyik ut vezet oda, kivalasztottuk azt, ahonnan a vulkant is lattunk, irtunk egy tablat Vesuvio szoveggel, majd kialtunk stoppolni. Mint a regi szep idoben. Nem is kellett sokat varnunk, mire megallt egy tragacs kisbusz. Elkezdtunk alkudozni, vegulis egy kicsivel tobbert mintha a hivatalossal mentunk volna de elvitt minket. Juhej!
Aztan lefagyott a mosoly a szankrol. Azt a kis tragacsot ugy vezette a szuk, kanyargos utcakon, hogy Ibire rajott a hanyinger. Nagyon szuk volt a hegycsucsra vezeto ut, tulajdonkeppen sok helyen nem fert el egymas mellet ket jarmu. Nekunk is nehanyszor vissza kellett tolatni, hogy elferjen egy busz mellettunk. Vegulis nagy nehezen felertunk a hegy tetejere.
Az 1281 m magas Vesuv az europai kontinens egyetlen mukodo vulkanja( a tobbi: mint pl. A Stromboli, Etna szigeten fekszik). Az okori gorogok es a romaiak Heraklesz szent hegyenek tartottak. Szamtalaszor kitort mar, a leghiresebb a 79-es, amikor is Pompeii es Herculaneum elpusztult. A legutolso kitorese 1944-ben volt. Napjaink egyik legveszelyesebb vulkanja, mivel kozvetlen kornyezeteben tobb, mint 3 millioan laknak.
Regebben kabelvasut es drotkotelpalya is volt a hegy tetejére, de mindkettot veglegesen bezartak.
Szoval a parkolotol meg 860 m. gyalogos ut vezetett fel a kurtohoz, ami eleg meredek, es ilyenforman faraszto volt! De megerte! A hegytetorol csodalatos latvany tarult a szemunk ele: latszodott az egesz Napolyi-öböl, Nápoly, Sorrento, Pompeii. A hatalmas kurto felelmetes latvanyt keltett, helyenkent apro fustoszlopok jeleztek, hogy nem egy "sima" heggyel van dolgunk!
Visszafele mar gyorsabban haladtunk, lent mar vart az ujdonsult soforunk. Szerencsere lefele mar jovol lassabban hajtotta a lovat, nemsokara erzekeny bucsut vettunk egymastol.
Visszaterve Napolyba elbuszoztunk a kikotobe, ott setafikaltunk egy kicsit. Megcsodaltuk a tengerpart varat, a parkot, stb. Majd beultunk egy hamisitatlan olasz etterembe, hogy elverjuk az utolso penzunket. Ibi egy gnochit evett, en meg egy tenger gyumolcse pizzat - felejdhetetlen kulinaris elmeny! Majd szunya.
Masnap minden siman ment. Pazar, gyors reggeli, check-out. Buszra fel, repuloterre ki, ami szerencsere a varos szelen van(a Wizz-Air hajlamos messzire letenni a varostol). Gyors check-in, es tulajdonkeppen a tervezett indulas elott fel oraval mar fenn volt a gep.

Ez sem igy van altalaban!




2009. 08. 02 - 06. Visszaut Svedbe

http://picasaweb.google.com/harsanyig/Praga?feat=directlink/

Visszafele mar joval lassabban/kenyelmesebben akartuk megtenni az utat. Nem akartuk vegigszaguldani Europat ket nap alatt. 5 napra terveztuk a turát, es minden ugy alakult, ahogy szerettük volna.
Az elso nap celja Praga volt, ami kb. 860 km. Ugyebar ez siman teljesitheto. Meg ket rovid kiterot is tettunk, es meg igy is idoben voltunk. Kecskemettol ugyebar autopalya, vegig nem volt dugo (meg az M0-on sem), Szlovakiat Kincso ataludta, majd estefele megerkeztunk Pragaba. A GPS segitsegevel megkerestuk a szallodat (mar elore lefoglaltuk a szallodakat a neten). Nagyon jo helyen volt, csendes kornyek, elotte a villamosmegallo, ami bevisz a belvarosba, mellette meg egy felkapott pizzeria. A szoba modern volt, volt Wi-Fi, tiszta furdoszoba, tobb nem is kellett. A reggeli korekt volt.
A kovetkezo napot a belvarosban toltottuk. Sokat hallottunk mar Pragarol, de amit lattunk eloben, az minden kepzeletemet felulmulta. Mintha 300 evet repultunk volna vissza az idoben! Rengeteg latnivalo van, szerintem egy het siman kell, ha kenyelmesen vegig akarjuk jarni. Es persze ott van a hires cseh sőr!
Gyakran hivjak 100 tornyu varosnak is, egyebkent nem alaptalanul. A belvaros a vilagorokseg reszeve lett nyilvanitva.
Szoval az egesz napot vegigsetaltuk, es Kincso nagyon ugyes volt. Nem nyugoskodott, jo kedve volt, probalta o is megtalalni a neki tetszo dolgokat. A szokokutaknal, parkoknak, utcai zeneszeknel peldaul tobb idot kellett toltenunk. .
Este egy pizza a szomszedban, majd szunya.
Masnap irany Berlin. Ez volt a legrovidebb tav, azt hiszem, nem volt 400 km. Itt is egy kulvarosi szallodaban bereltunk szobat. Busszal mentunk be a belvarosba. A kozlekedes itt pont az ellentete volt a napolyinak. Tiszta buszok, kulturalt kornyezet, tobb busz ketemeletes volt, mintha ingyen varosnezesre fizetett volna be az ember. A megallokban elektronikus informacios tabla, ami jelezte, hany perc van meg a kovetkezo buszig.
Berlinben mar rosszabb volt a helyzet abbol a szempontbol, hogy a nevezetessegek szetszorva vannak a varosban. Ugyhogy itt nem is vallalkoztunk arra, hogy bejarjuk az egesz varost Kincsovel.(Pragaban minden setatavra volt). Megneztuk a Brandenburgi kaput/amely a 18. szazad vegen epult/, termeszetesen a Reichstagot, amely a masodik leglatogatottabb hely Nemetorszagban. Felelmetes latvany a Vilmos császár templom, amelyet a vilaghaboruban bombaztak le, es szandekosan nem epitettek ujra. Lattuk a Berlini Fal egy maradvanyat, majd vegul a Kurfurstendamm-on, a hires setaloutcan csavarogtunk egyet.
Masnap reggel utnak indultunk Dania fele. A nemet autopalyan gyorsan haladtunk, hamar elertunk Puttgardenbe, a kompkikotohoz. Rovid varakazas utan mehettunk is fel a kompra, 45 perc pihi, aztan folytathattuk utunkat, immar Daniaban.
Gyorsan elertuk Koppenhagat. Itt a regebben emlitett Oresund hidon mentunk at Svedorszagba.
Maga a hid egyebkent 7845 m hosszu, es tulajdonkeppen a ket part kozotti tavolsag mintegy felet teszi ki. A maradekot egy mesterseges sziget, es az onnan a dan oldalra vezeto alagut (4050m) hidalja at. A hidat 2000-ben adta at II. Margit dan kiralyno es XVI. Karoly sved kiraly.
A hid utan meg egybol jott Malmo. A szallodaba mar keso delutan erkeztunk meg, ugyhogy nem sok idonk volt a varosra.
Megneztuk a turning torso-t, ez Europa masodik legmagasabb lakoepulete:190m., a 14. sz-ban epult Szt. Peter templomot, a regi piacteret(lila torg), a tortenelmi belvarost, majd eltettuk magunkat holnapra.
Az utolso nap meg 900 km! vart minket, a hazaut leghosszabb, legunalmasabb resze. Egy helyen alltunk meg hosszabban: Jonkoping-ben, amely a Vanern-to partjan fekszik. Ez a to a masodik legnagyobb Svedorszagban. Felszine 1893km2, osszehasonlitaskeppen a Balaton: 594km2.
Az ut esemenymentesen telt. Ja, volt egy kis dugo a palyan, es volt idom alaposabban megszemlelni az elottem levo autot: sved rendszama volt, de a rendszamtabla keretjen Opel maxabo, Budapest felirat volt.
Ilyen kicsi a vilag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése