2011. augusztus 10., szerda

Disneyland - folytatás

A szállásunk: Hotel Santa Fe, az egyik volt a jó néhány Disney hotel közül. A nevét nem meghazudtolva amerikai jellegű volt a szállás, amely egyébként hatalmas komplexum volt. Ezzel akkor szembesültünk, amikor is mentünk volna reggelizni. Már az is nagyon gyanús volt, hogy becsekkoláskor kaptál egy kártyát, amely szerint csak a megadott időpontban kereshetjük fel az éttermet. De hiába: így is min. fél órát kellett várni, amíg a hatalmas ebédlőben helyet foglalhattál.

Nem baj, másnap elkezdődött a nagy kaland! Már az utazás előtt is volt egy kis fogalmunk, mekkora is lehet Disneyland, de a helyszínen hamar konstatáltuk, hogy sokkal-sokkal nagyobb a valóságban. Gyönyörű kertek, tavak szökőkutakkal, meseszerű kastély, és még benn sem voltunk a park területén.

A magasabb terrorkészültséget lépten-nyomon látni lehetett: gépfegyveres katonák járkáltak a látogatók között, a belépésnél meg alapos átvizsgálás történt. Nem gond, nem tudták a kedvünket szedni.
Alapvetően két nagy parkból áll Disneyland: a Disney- és a stúdió parkból. Az előbbi négy „világra” van osztva: Fantasy land, Frontier land, Discovery land, Adventure Land.
Ahogy beléptünk a parkba, egy múlt század eleji amerikai kisváros képe fogadott bennünket. Egyik ámulatból estünk a másikba, nagyon profin lett megalkotva, mintha valóban abba az időbe repültünk volna vissza.

Kincső nagyon hamar kiszúrta, hogy az utca végén bizony ott látható Csipkerózsika kastélya.

Nagyon hamar ott is találtuk magunkat, a palota mögött pedig Fantasyland várt. És ott is töltöttük az egész napot. Itt főleg a régi, hagyományos mesék által ihletett attrakciók voltak: Hófehérke, Pinokkió, Pán Péter, stb.

Szegény Kincsi már az elején nagyon megijedt, a Hófehérkés „szellemvasútban” ráijesztett az öreg boszorka (egyébként tényleg rémisztő volt). De aztán nagyon gyorsan túltette magát rajta.

Tömeg az volt jócskán/de még így is jóval kevesebben, mint szezonban/, de szerencsére a játékok túlnyomó többségénél néhány percet kellett csak várni. Bevallom, direkt ezért jöttünk márciusban. Szezonban ez a hely kibírhatatlan, rengeteg ember, kígyózó sorok, fülledt meleg. /folyt. köv/