2010. június 25., péntek

Kajakra fel!


Létezik Svédországban egy szabadidő szervezet, aminek minden városban van helyi képesítése. Honlapjukon minden aktuális esemény, tanfolyam megtalálható. Változatos aktivitásokat szerveznek a sioktatástól kezdve az erdőjáráson át. Kincső is az ő általuk szervezett sisulin vett részt.

Nyáron pedig a (méltán) népszerű kajaktúrákat szervezik. Hetente egyszer van rá lehetőség: csütörtökönként gyűlnek össze a bátor jelentkezők. A kikötőben található a „bázisuk”, mindenki kap egy méretének megfelelő kajakot, mentőmellényt, majd a nagy térképen megnézzük az aktuális túra útvonalát. Pár autóban összegyűlünk, majd irány a tengerpart.
Szóval a múlt héten én is éltem a lehetőséggel, és kimentem jóbarátommal, Lacival, aki már rutinos versenyzőnek számít. Ahogy kiértünk a partra, nem sokat teketóriáztunk a beszállással: annyi szúnyog volt, hogy 10 perc alatt kiszáradt múmia lesz belőled.
Be kell vallanom, nekem ez volt az első alkalom, hogy kajakban ültem. Nem is nagyon éreztem az elején a balanszot, ráadásul erős oldalszelünk is volt. Kb. negyedóra után éreztem úgy, hogy talán nem fogok beleesni a vízbe, és kb. egy óra után kezdtem el élvezni is. Szerencsére több kezdő is volt a csoportban, úgyhogy nem volt nagy az iram. Kb. 6 kilométert eveztünk, majd egy kis pihenő a kötelező fika-val, vagyis kávészünettel, majd pedig visszalapátolás. Este 11 kor fejeztük be a túrát, de akkor még hétágra sütött a nap.
Félúton az egyik tapasztalt túravezető megcsinálta az eszkimó sväng-et: vagyis tett egy teljes, 360 fokos fordulatot a víz alatt a kajakkal.
Majd legközelebb én is megteszem. Egy kis pálinka után.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése