2011. április 14., csütörtök

Disneyland

Valóra vált Kincső (és Apa) álma, meglátogattuk a hercegnőket Disneylandban.
Már jó előre lefoglaltuk a szállást, azt hiszem, már tavaly ősszel letudtuk a búkolást. 3 éjszaka 2 áráért – tökéletes! Plusz a szálláshoz járt négy napi belépő, és mindez 410 euróért, reggelivel.
Utána következett a repülő lefoglalása, Stockholm fapados repteréről indul a Ryanair-nak a Vatry-Disneyland nevű járata. A ticket mindösszesen 2200 koronát kostált. Nagyon izgatottan vártuk már a Csipkerózsikával való találkozást.
Aztán eljött a nagy nap! A nagy Airbus gépen alig volt talán 15 ember. Előszőr azt hittük, rossz gépre szálltunk fel. Aztán rosszérzésünk félelembe csapott át, ha mégis a jó gépen ülünk, olyan kevesen vagyunk, hogy visszafelé már tuti nem fog menni a járat (amit ugyebár a Ryanar csípőből megtett már jópárszor).

Aztán elhessegettük a gondolatot, és inkább a gépen kapható Ryanair-es sorsjegyeket kapirgáltuk.

Jó két óra után megérkeztünk Vatry-ra. Azt már előre sejtettük, hogy ez nem Párizs fő repülőtere, de a látvány mindent felülmúlt. Akkora helyen találtuk magunkat, ami egy kisebb falu buszállomásával vetekszik. Járat nemigen megy oda, talán heti 3, de a franciák becsületére válva, mégis megvolt minden helyben, aminek lennie kell egy reptéren. Volt valutaváltó, autókölcsönző, buszjegyárusítő, és amikor mind a 15 ember felült a buszra, vagy elhagyta a terminált, akkor leoltották a villanyt és lehúzták a redőnyt, az egész épület sötétségbe borult. Még jó, hogy volt busztranszfer!
Aztán meg elkezdtünk zötyögni Párizs felé. Azt tudom, hogy a fapadosok nem szoktak a város közepén lerakni, de ez több volt a soknál. Két és fél órát mentünk az autópályán, mire megláttuk Mickey egeret, aki pont ránk mosolyogva invitálta az embereket.
Nagyon fáradtak voltunk már, hosszú altató nem kellett elalvás előtt. Alig vártuk, hogy másnap legyen, és meghódítsuk Disneylandat!!!